torek, 12. marec 2013

Obotavljanje

Se ti kdaj zgodi, da imaš res dobro idejo, ki te povsem navduši in prevzame, ko pa pride čas za njeno uresničitev, pa volja in energija čudežno izgineta?

No, jaz sem ta pojav opazila letos. G r o z a.

Da bi se izognila malodušju, sem že na začetku razčlenila načrt in pot do cilja razdelila na vmesne postaje. Vendar je bil v tem primeru cilj za moj "okvir" prevelik in moj notranji kritik je preglasil vizionarko v meni.

Še vedno nisem povsem razčlenila vzroka za mojega glasnega kritika. Sumim, da gre malo za strah pred potjo naprej in spremembami  - ker "drugače pač ni domače".

Strah pa verjetno spodbuja glasek v meni, ki me hoče postaviti nazaj na svoje mesto, ker:
  • nisem dovolj dobra/pametna/sposobna/______________ (vstavi poljubni pridevnik)
  • to ni za mene
  • meni niso namenjene "velike" stvari
  • nima smisla poskušati, ker mi tako ali tako ne bo uspelo
  • to je za druge, ki so bolj sposobni/pametni/ustvarjalni/______________ (vstavi poljubni pridevnik)
  •  je bolje, če se držim preverjene in uhojene poti

Torej, dragi moj notranji kritik, hvaležna sem ti za tvojo skrb, vendar:
  • sem dovolj pametna/sposobna/ustvarjalna
  • lahko dosežem zastavljene cilje
  • uhojena pot je udobna, zna pa postati dolgočasna 

Po enem mesecu stopicljanja na mestu, se je notranji kritik le malce umaknil, vizionarka v meni pa se je zopet lotila projekta.
    Morda bi se obotavljanje prej končalo, če bi se že takoj pogovorila z notranjim kritikom in ga pomirila, namesto da sem potlačevala dvome in se izmikala izvedbi projekta.

    Morda pa je vzrok nekaj tretjega in ga bom odkrila šele kasneje.

    Se tudi tebi to dogaja? In kako se spopadaš s tem?




    5 komentarjev:

    1. Strah ima velike oči :)

      OdgovoriIzbriši
    2. Uuuuuuuuuuuuuuuuh, skoz je tam nekje za nami in če ugleda priložnost plane nepričakovano in nas zagrabi, da si ne upamo niti pisnit :). Jaz sem mnenja, da je s strahom precej podobno, kot z možgani. Možgane je treba trenirat, da ne zakrnijo, s strahom se pa čim večkrat soočit in potem kar naenkrat ugotoviš, da te pravzaprav ni strah nečesa, kar se sploh še nisi trudil premagat ;).

      OdgovoriIzbriši
    3. Saj v bistvu je res. Ko pa premagaš strah ali pa kak večji odpor, te pa prevzame tak super občutek olajšanja in veselja. In res - toliko hrupa glede nečesa, kar še sploh ni bilo na "programu".
      Ljudje smo res hecna bitja.

      OdgovoriIzbriši